Over WEA
WEA Accountants en Adviseurs
WEA bestaat uit negen maatschappen met in totaal twintig vestigingen, waar tientallen professionals werken aan de belastingaangiften, administratie, boekhouding en de financieringen voor ondernemers en particulieren. Tot onze relaties behoren vooral veel bedrijven in het MKB, agrariërs en tuinders. Doordat wij dicht bij onze klanten staan, weten we precies wat hen als ondernemer drijft. Daardoor kunnen we u optimaal van dienst zijn.
Jarenlange groei
Als je structureel goede resultaten behaalt voor je klanten kun je niet anders dan groeien. De afgelopen 10 jaar zijn wij uitgegroeid tot een grote groep. Tot nu toe zijn we daar tamelijk bescheiden over geweest. Maar nu is het tijd voor een zelfbewustere houding. Al was het maar omdat we steeds méér ondernemers en particulieren willen helpen het beste uit hun inkomen te halen.
Zorgeloos doorpakken
In onze praktijk zien we dat ondernemers afgeremd worden door de enorme lading regeltjes en voorschriften die aan hun activiteit verbonden is. Onze missie is, u zo veel mogelijk rompslomp uit handen te nemen en tegelijkertijd te zorgen dat uw bedrijfsvoering aan de wettelijke vereisten voldoet. Zodat u kunt doen waar u goed in bent.
Informatie waar u iets mee kunt
We voorzien u van concrete cijfers, analyses en bedrijfsinformatie waar u direct iets aan heeft. Zodat u weet of u meer kunt investeren of juist beter een pas op de plaats kunt maken. En zodat u tijdig kunt ingrijpen als er binnen uw organisatie financiële schade dreigt. Uw persoonlijke adviseur denkt en rekent financieel, administratief en fiscaal met u mee, voor het hoogst haalbare rendement uit uw activiteiten of uw kapitaal.
Actueel
- 10/11/2020Vrijwillige opkoopregeling agrarische bedrijven gestart
Voor agrarische bedrijven die binnen tien kilometer van een Natura-2000 gebied gevestigd zijn én een hoge stikstofuitstoot hebben, komt een extra mogelijkheid om hun bedrijf te verkopen. Provincies hebben budget gekregen om deze ondernemingen aan te kopen.
- 10/11/2020Brexit: wat kunt u al doen?
De coronacrisis is voor veel bedrijven zo allesoverheersend dat de ontwikkelingen rond de Brexit een beetje naar de achtergrond zijn verdwenen. Een goede voorbereiding blijft echter noodzakelijk, zeker nu er op 31 december 2020 definitief een einde komt aan de overgangsperiode waarin voor het VK nog de EU-regels en -wetten gelden.
- 09/11/2020Aanvraag WBSO moet voor 21 december
Als u vanaf 1 januari 2021 in aanmerking wilt komen voor afdrachtvermindering in het kader van de Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk (WBSO), moet u uiterlijk 20 december een aanvraag doen. Als u zelfstandig ondernemer bent, heeft u hiertoe de mogelijkheid tot 1 januari 2021. De tarieven voor 2021 zijn verhoogd ten opzichte van 2020.
- 09/11/2020Aanvraag NOW 3.0 start 16 november
Vanaf maandag 16 november kunnen werkgevers bij het UWV de tegemoetkoming in de loonkosten NOW 3.0 voor de eerste periode aanvragen. De NOW 3.0 is een tegemoetkoming in de loonsom voor de periode oktober t/m juni 2020 die in drie delen kan worden aangevraagd.
- 06/11/2020Meer tijd voor definitieve coronategemoetkoming land- en tuinbouw
Land- en tuinbouwondernemers krijgen nogmaals meer tijd om een verzoek in te dienen tot definitieve vaststelling van de ‘Tegemoetkoming land- en tuinbouwondernemers’. De tegemoetkoming is bedoeld om schade vanwege de coronacrisis te compenseren.