Administratieve organisatie
![Administratieve organisatie](https://www.wea.nl/wp-content/uploads/2016/07/1jaarrekeningupdatervar1000F.jpg)
De administratieve organisatie (AO) is een wezenlijk onderdeel binnen ieder bedrijf. Een correcte en betrouwbare AO helpt u bij het afleggen van een juiste financiële verantwoording en zo bij het verkrijgen van een positieve accountantsverklaring. WEA ondersteunt en adviseert u bij het opzetten van een gedegen administratieve organisatie.
Een AO bestaat uit diverse onderdelen waarin WEA u kan adviseren en ondersteunen:
- Beschrijving van de processen
- Vastlegging van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden op functie- en afdelingsniveau
- Vastlegging risico’s en maatregelen van interne controle (IC)
- Kwaliteitstoetsing, kwaliteitsverbetering en voortgangsbewaking
- Managementrapportages rondom processen, risico’s en interne controle (IC)
Voor uw werknemers is een transparante AO een duidelijk handvat zodat ze weten hoe, wanneer, waarom en op welke manier te handelen in de bedrijfsprocessen. WEA kan u hierbij adviseren en ondersteunen om zo de kwaliteit van uw organisatie te bewaken en te verhogen.
Actueel
- 26/07/2024Ook woon-werkverkeer bij verblijf op meerdere adressen?
Reizen tussen de woon- en arbeidsplaats worden in beginsel als woon-werkverkeer aangemerkt. Geldt dat ook als er gereisd wordt tussen meerdere adressen en de arbeidsplaats? Het gerechtshof in Den Haag heeft hier onlangs over beslist in een zaak waarbij een belastingplichtige reisde tussen zijn woonplaats, zijn arbeidsplaats en de woonplaats van zijn vriendin.
- 25/07/2024Is periodieke gift van bestuurder ANBI aftrekbaar?
Een periodieke gift aan een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) kan onder voorwaarden aftrekbaar zijn in de inkomstenbelasting. Maar geldt dat ook als het een gift betreft van één van de bestuursleden van de ANBI?
- 25/07/2024Toeristenbelasting bij huur standplaats vakantiehuisje?
Gemeentes kunnen toeristenbelasting heffen als personen binnen een gemeente verblijven, terwijl ze hier niet staan ingeschreven. Hoe zit dat als je voor je eigen vakantiehuisje huur betaalt voor een standplaats? Moet je dan zelf de toeristenbelasting betalen? De spelregels in de verordening zijn dan belangrijk.
- 24/07/2024Aftrek kosten thuiswerken ook voor zzp’er?
Werkgevers kunnen hun thuiswerkend personeel voor kosten die hiermee samenhangen sinds 2022 een onbelaste vergoeding geven. In 2024 is dit € 2,35 per dag. Mocht een zzp’er voor het jaar 2018 ook al een bedrag aan thuiswerkkosten in aftrek van de winst brengen?
- 23/07/2024Nieuwe Subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit nu aanvragen
Samenwerkingsverbanden van ondernemers kunnen de nieuwe Subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit nu aanvragen. De SWIM is bedoeld als alternatief voor investeringen in elektrische vrachtwagens en (bestel)bussen.