Administratieve diensten
Niet voor elke kwestie op financieel en administratief gebied is een senior accountant nodig. WEA biedt u een breed spectrum aan administratieve diensten die de rol van de accountant minimaliseert en uw dagelijkse bedrijfsvoering een stuk overzichtelijker maakt.
Bedrijven ondersteunen wij met het verzorgen van de dagelijkse boekhouding, het opmaken van jaarrekeningen en tussentijdse rapportages, het opstellen van begrotingen, het voeren van uw loon- en omzetbelastingadministratie. We staan u bij om uw geautomatiseerde administratie zo doeltreffend mogelijk in te richten. WEA kan bovengenoemde taken helemaal of gedeeltelijk verzorgen, zodat u zich vooral kunt richten op uw core business. Met een klantvriendelijk online boekhoud- en salarissysteem faciliteert WEA uw administratieve taken en verplichtingen.
Particulieren staan wij bij met het indienen van aangiften, het aanvragen van uitstel, het indienen van bezwaarschriften, controleaanslagen, het controleren van aanslagen, het beantwoorden van vragen van de Belastingdienst, bij beroeps- en klachtenprocedures.
Actueel
- 11/11/2020De nieuwe fietsregeling: voor welke fiets en tegen welke waarde?
Vanaf dit jaar geldt een nieuwe regeling voor de fiets van de zaak. Die regeling maakt een eind aan allerlei administratieve ballast door de invoering van een vast bijtellingspercentage van 7%. Voor welke fietsen geldt de regeling en welke waarde hanteert u dan?
- 10/11/2020Vrijwillige opkoopregeling agrarische bedrijven gestart
Voor agrarische bedrijven die binnen tien kilometer van een Natura-2000 gebied gevestigd zijn én een hoge stikstofuitstoot hebben, komt een extra mogelijkheid om hun bedrijf te verkopen. Provincies hebben budget gekregen om deze ondernemingen aan te kopen.
- 10/11/2020Brexit: wat kunt u al doen?
De coronacrisis is voor veel bedrijven zo allesoverheersend dat de ontwikkelingen rond de Brexit een beetje naar de achtergrond zijn verdwenen. Een goede voorbereiding blijft echter noodzakelijk, zeker nu er op 31 december 2020 definitief een einde komt aan de overgangsperiode waarin voor het VK nog de EU-regels en -wetten gelden.
- 09/11/2020Aanvraag WBSO moet voor 21 december
Als u vanaf 1 januari 2021 in aanmerking wilt komen voor afdrachtvermindering in het kader van de Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk (WBSO), moet u uiterlijk 20 december een aanvraag doen. Als u zelfstandig ondernemer bent, heeft u hiertoe de mogelijkheid tot 1 januari 2021. De tarieven voor 2021 zijn verhoogd ten opzichte van 2020.
- 09/11/2020Aanvraag NOW 3.0 start 16 november
Vanaf maandag 16 november kunnen werkgevers bij het UWV de tegemoetkoming in de loonkosten NOW 3.0 voor de eerste periode aanvragen. De NOW 3.0 is een tegemoetkoming in de loonsom voor de periode oktober t/m juni 2020 die in drie delen kan worden aangevraagd.