Opzet administratieve administratie
Het is belangrijk voor uw bedrijf om naast het genereren van de juiste informatie over uw bedrijfsprocessen deze gegevens op de juiste manier vast te leggen en te verwerken. Uw administratieve organisatie dient dus goed te zijn ingericht en gecontroleerd te worden. WEA kan u daarbij helpen om dit proces in goed banen te leiden.
WEA ondersteunt u bij het ontwerpen en implementeren van de administratieve organisatie en de juiste controlesystemen. Dit helpt u bij het creëren van een goede bedrijfsvisie. Wij begeleiden dit proces door uw mensen in staat te stellen kritisch na te denken over hun eigen processen en vervolgens samen tot de best werkende procedures en interne controles te komen.
Actueel
- 25/04/2024Eisen inzake bestedingen ANBI verduidelijkt
Algemeen Nut beogende Instellingen, ANBI’s, hebben onder voorwaarden recht op een aantal fiscale faciliteiten. Eén van de voorwaarden is de eis inzake het bestedingscriterium. Deze eis betekent dat een ANBI niet meer vermogen mag aanhouden dan nodig is voor het uitvoeren van haar activiteiten als ANBI.
- 25/04/2024Alle verlofregelingen terugbrengen naar drie?
De Wet arbeid en zorg kent inmiddels een waaier aan verlofregelingen. Het kabinet wil deze verschillende regelingen terugbrengen naar drie soorten verlof: verlof voor zorg voor kinderen, verlof voor zorg voor naasten en verlof voor persoonlijke situaties.
- 24/04/2024Dga-taks ook bij lening van bank in plaats van bv?
Een dga die te veel geld leent bij de eigen bv, betaalt hierover sinds 2023 belasting. Deze belasting staat ook wel bekend als de dga-taks. Ook geld dat een dga leent van een bank kan, onder omstandigheden, geraakt worden door deze dga-taks.
- 23/04/2024LIV vervalt en LKV ouderen bouwt af vanaf 2025
LIV vervalt en LKV ouderen bouwt af vanaf 2025 De Eerste Kamer heeft ingestemd met een wetsvoorstel waarin het lage-inkomensvoordeel vervalt per 2025 en het loonkostenvoordeel voor oudere werknemers wordt afgebouwd vanaf 2025.
- 23/04/2024Verdeelt u de hypotheekrenteaftrek over u en uw partner?
Bent u eigenaar van een woning waarop hypotheek rust en heeft u een fiscale partner, dan kunt u de aftrek van de hypotheekrente onderling verdelen. Blijkt die verdeling achteraf niet optimaal te zijn geweest, dan kunt u die nog herzien. Maar tot wanneer?